Zaloguj się
Facebook

Merchandising apteczny – spełniaj oczekiwania pacjenta i zwiększaj efektywność sprzedaży

Posted on

Odpowiednio zaprojektowane wnętrze apteki, przemyślana lokalizacja czy umiejętny sposób ułożenia leków na półkach, to między innymi elementy efektywnych narzędzi promocji, zwanych merchandisingiem. Działania związane z zarządzaniem apteką są niezwykle ważne – mogą przyczynić się nie tylko do wzrostu obrotów przy niewielkich nakładach, ale przede wszystkim do stworzenia trwałych relacji z pacjentami, opartych na wysokiej jakości usługach i komunikacji.

Ustawa Prawo Farmaceutyczne zabrania reklamy aptek i ich działalności. Wysokość kary dla przedsiębiorców naruszających ten zakaz może sięgać do 50 000 zł. Wydawać by się mogło, że w obliczu wysokiej konkurencji na rynku aptek, farmaceuci indywidualni nie mają zbyt wiele szans na rozwój i osiągnięcie wysokiej pozycji. Merchandising, odpowiednio nakierowany na osoby, które są już klientami apteki, to jednak zespół działań marketingowych dopuszczalnych przez prawo. Poprzez odpowiednie zarządzanie apteką, właściciele mogą efektywnie poprawić jej postrzeganie.